Detta är jag!

Kolla vilken underbar sida! (klicka på underbar så kopplas ni direkt vidare till sidan, för er fuckers som inte förstod det!) Helt fucking AMAZING!!
Titta bara här:

En älg blir till

Älgarna kan bli könsmogna redan efter drygt 1 år, men det vanliga är vid 2 års ålder. På hösten i slutet av september till en bit in i oktober är den s.k. brunsttiden, dvs. den tid på året då älgarna parar sig. Den börjar tidigare i söder än i norr. Brunsttiden inleds med att tjurarna fejar bort hudlagret som fram till dess har täckt deras horn. Ett par veckor senare gräver de upp s.k. brunstgropar i marken där älgen urinerar och sedan rullar sig i för att lukta riktigt manligt. Kon är mottaglig för befruktning endast 1 dygn och om hon inte blir dräktig då blir hon brunstig igen 3 veckor senare.
Kon går dräktig i 8 månader (235 dygn) och föder så antingen en eller två kalvar. Trillingar kan förekomma men det är ovanligt. Kalven är snabbt på benen och följer sin mor nästan omedelbart. Första tiden dricker den enbart mjölk, men det tar inte så lång tid innan den börjar smaka på växter. Den växer snabbt och redan 6 månader gammal väger den uppåt 150 kg. Kalven går med mamman fram till någon vecka före nästa kalvning. Då stöter kon bort kalven och den måste klara sig helt på egen hand.




Sugen jag är nu. Hallå? Någon som ställer upp. böjar bli riktigt mogen känner jag. Min kropp skriker efter en Hona! STAR ställer du upp nu me?!

OH MY GUUD! Kolla så fin tjej

Det är Edit och  hon finns här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0