träningspass

Idag tränade jag, jag tog flera varv runt i rondellen, blev nog lite yr för jag hamnade visst utanför efter ett tag. Men det jag vill komma fram till är att jag blev så varm i kroppen. Benen tog i som attans, himla jobbigt. Det rann från min kropp, SVETT! Blev så himla trött så jag blev svettig. Kommer bli så jäkla FIT till beach 10. AHHAHA fan va fult BEACH 10.
Men tänkte att ni kanske kunde vara lite intresserade av det jag är intresserad av, svett å så. Det man kan använda för att förhindra svettlukt är deodorant, men jag har så svårt att få in det under armarna (benen) så det är lite jobbigt. Men men, lite svett dör ingen av... eller?

Vad är svett?
Det är viktigt att man kan svettas för annars kan inte kroppstemperaturen hållas  kostant, ca. 37ºC.
Det finns två olika sorters svett. 
Den ena är en klar något sur lösning som består till 98 % av vatten samt  salt, askorbinsyra och urinämne (urea).
Den andra är grumlig och innehåller ämnen som påskyndar bakterieväxt som ger dålig lukt.
Fakta härifrån

Ni som vill ha mer fakta kan gå in på denna svettiga sida.
http://www.aconordic.se/kropp/antitranspiration/om_varfor_vi_svettas.aspx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0